Κουρασμένα μάτια: Αίτια, συμπτώματα και τρόποι αντιμετώπισης

Πολλοί από εσάς παραπονιέστε ότι νιώθετε τα μάτια σας πολλές φορές βαριά, κουρασμένα και καταπονημένα. Η κόπωση των ματιών είναι ένα φαινόμενο της εποχής, δεν ανήκει σίγουρα στις παθήσεις των οφθαλμών, δεν θεραπεύεται με κάποια ιατρική αγωγή, μπορείτε όμως να προλάβετε αυτήν την αδυναμία που νιώθετε στα μάτια. Μην ξεχνάτε ότι τα κουρασμένα μάτια αλλάζουν όλη την εικόνα του προσώπου σας, κάτι που σίγουρα σας είναι ανεπιθύμητο.

Ποια αίτια οφείλονται για τα κουρασμένα μάτια;

Υπάρχουν διάφορες αιτίες που μπορεί να προκαλέσουν την κούραση των ματιών:

  • Η υπερέκθεση στις οθόνες, η εργασία για πολλές ώρες μπροστά σε ένα tablet, σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή και η υπερβολική ενασχόληση με το smartphone σας μπορεί να κουράσει υπερβολικά τα μάτια σας.
  • Οι κακές συνθήκες φωτισμού του χώρου εργασίας ή της οικίας σας.
  • Η πολύωρη οδήγηση.
  • Η συστηματική ανάγνωση.
  • Η όποια καθημερινή σας δραστηριότητα που επιβάλλει για μεγάλο και παρατεταμένο χρονικό διάστημα την έντονη προσήλωση κι εστίαση από τα μάτια σας.

Ποια τα βασικά συμπτώματα των κουρασμένων ματιών;

Σίγουρα πριν φτάσουμε στο συμπέρασμα να πούμε ότι τα μάτια σας είναι κουρασμένα, θα νιώσετε και θα έχετε κάποια προειδοποιητικά σημάδια. Ποια είναι αυτά;

  • Νιώθετε τα μάτια σας πιο βαριά.
  • Δυσκολεύεστε να εστιάσετε.
  • Η όραση σας γίνεται διπλή ή θολή.
  • Τα μάτια σας σάς ταλαιπωρούν με έντονα τσουξίματα κι έχετε το αίσθημα καύσης.
  • Αισθάνεστε άλγος στους ώμους, στον αυχένα και στην πλάτη σας.
  • Έχετε συμπτώματα ξηρών οφθαλμών.
  • Τα μάτια σας είναι ιδιαίτερα υγρά.
  • Νιώθετε σε ένα γενικότερο πλαίσιο μια κούραση κι εξάντληση του οργανισμού σας.
  • Ταλαιπωρείστε από ζαλάδες και πόνους στο κεφάλι.

7 τρόποι για να μείωσετε της κούραση στα μάτια σας

Εντάξτε στην καθημερινότητα σας τις πιο κάτω συνήθειες ώστε να μείωσετε της κούραση στα μάτια σας.

  1. Κάνετε συχνές διακοπές – διαλείμματα. Εάν η φύση της εργασίας σας απαιτεί να είστε πάνω από μια ηλεκτρονική συσκευή, ή απαιτεί πολύωρο διάβασμα ή η δουλειά σας επιβάλλει εντατική εστίαση από τα μάτια, τότε χαρίστε στον εαυτό σας για την καλή υγεία των ματιών σας μικρά, σύντομα διαλείμματα. Για κάθε 20 λεπτά κάντε 20 δευτερόλεπτα διάλειμμα. Σηκωθείτε από το γραφείο και κοιτάξτε ένα αντικείμενο που βρίσκετε μακριά σας, ώστε να ξεκουραστείτε από την κοντινή εστίαση. Επίσης μην ξεχνάτε να ανοιγοκλείνετε συχνά τα μάτια σας.
  2. Κρατήστε απόσταση ασφαλείας από το σημείο που εστιάζετε. Το κείμενο σας φροντίστε να είναι πάντα 30 με 40 εκατοστά μακριά σας.
  3. Χρησιμοποιείστε φακούς στα διορθωτικά γυαλιά σας που φιλτράρουν την ακτινοβολία και προστατεύουν από τις οθόνες.
  4. Αντικαταστείτε τους φακούς επαφής με τα γυαλιά οράσεως σας. Οι συστηματικές χρήστες φακών επαφής καλό θα είναι να ξεκουράζουν τα μάτια τους και κάποιες ώρες την ημέρα να φορούν τα διορθωτικά γυαλιά τους.
  5. Φωτίστε σωστά το χώρο εργασίας σας. Το δωμάτιο όπου διαβάζετε, βρίσκεται ο ηλεκτρονικός σας υπολογιστής, ή η τηλεόρασή σας μεριμνήστε να είναι φωτισμένο ισορροπημένα κι ομοιόμορφα. Ο σωστός φωτισμός δεν πρέπει να έχει αντιθέσεις φωτεινού και σκοτεινού. Ο ομοιόμορφος φωτισμός δεν δυσκολεύει τα μάτια σας, δεν τα επιβαρύνει επιπλέον και τα κρατά ξεκούραστα.
  6. Χρησιμοποιείστε τεχνητά δάκρυα. Δεν χρειάζονται ιατρική συνταγή και είναι ιδιαίτερα ανακουφιστικά.
  7. Επισκεφτείτε τον οφθαλμίατρό σας. Τσεκάρετε σε τακτά χρονικά διαστήματα τα μάτια σας, ειδικά αν σας απασχολεί κάποια διαθλαστική ανωμαλία. Η μυωπία, ο αστιγματισμός, η πρεσβυωπία και η υπερμετρωπία αλλάζουν βαθμούς με το πέρασμα των χρόνων. Ανανεώνετε τη συνταγή των διορθωτικών γυαλιών σας και εάν είστε χρήστες φακών επαφής, των φακών σας.

Κουρασμένα μάτια και διατροφή

Το σπανάκι ανακουφίζει τα κουρασμένα μάτια.

Προσθέστε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο σκούρα πράσινα, φυλλώδη λαχανικά, πλούσια σε βιταμίνη Α. Έχουν αντιοξειδωτικά, όπως είναι η ζεαξανθίνη και η λουτεΐνη, οι οποίες βοηθούν τον αμφιβληστροειδή χιτώνα να απορροφά το μπλε φως και έτσι ανακουφίζουν βάσει μελετών τα κουρασμένα μάτια. Σπανάκι, σέσκουλο και κατσαρό λάχανο είναι 3 πολύ καλές επιλογές.

Διαβάστε επίσης:  15 τρόποι να προστατεψετε τα μάτια σας από την οθόνη του υπολογιστή

Άλλες προτεινόμενες τροφές είναι…

  • Τα αβγά.
  • Τα στρείδια.
  • Οι γλυκοπατάτες.
  • Τα βερίκοκα.
  • Ο σολομός.
  • Το βόειο κρέας.
  • Τα αμύγδαλα.
  • Οι ηλιόσποροι.
  • Τα φύτρα σιταριού.

Σπιτικές μάσκες για κουρασμένα μάτια

Σπιτικές μάσκες για κουρασμένα μάτια

Επιλέξαμε και σας προτείνουμε παρακάτω τις 10 πιο εύκολες, γρήγορες και ανέξοδες μάσκες που μπορείτε να φτιάξετε οι ίδιοι με υλικά που ήδη υπάρχουν στην κουζίνα σας για διώξετε την κούραση που βαραίνει τα μάτια σας. Κι αν δεν τα έχετε μπορείτε κι αξίζει τον κόπο να τα προμηθευτείτε!

1. Μάσκα με αγγούρι και πατάτα

Τα υλικά που θα χρειαστείτε είναι ένα μικρό αγγούρι και μια πατάτα. Τρίξτε τα σε έναν τρίφτη, τοποθετείστε τα σε ένα μπολ, αφήστε τα να βγάλουν τους χυμούς τους. Βάλτε δυο κομματάκια από βαμβάκι και ποτίστε τα με το χυμό. Κλείστε τα μάτια σας κι εφαρμόστε τα επιθέματα για 15 με 20 λεπτά. Τα μάτια σας μετά το εικοσάλεπτο θα είναι σίγουρα πολύ πιο ξεκούραστα.

2. Μάσκα με γιαούρτι

Η πιο εύκολη σπιτική μάσκα για τα κουρασμένα μάτια. Απλώστε λίγο γιαούρτι στην περιοχή γύρω από τα μάτια. Αφήστε τη μάσκα σας να δράσει για 15 λεπτά και στη συνέχεια πλύνετε το πρόσωπό σας με άφθονο νερό.

3. Σπιτική μάσκα με γάλα και χαμομήλι

Βράζετε το χαμομήλι και το σουρώνετε. Ανακατεύετε ίση ποσότητα χαμομηλιού με το γάλα και τοποθετείτε το μίγμα σας σε παγοθήκες. Αφού παγώσουν παίρνετε ένα παγάκι για κάθε μάτι, το τοποθετείτε σε μια γάζα ή ένα πουγκάκι και κάνετε με απαλές κυκλικές κινήσεις μασάζ γύρω από τα μάτια.

4. Μάσκα ματιών από μαϊντανό

Το μόνο που χρειάζεστε είναι μια χούφτα μαϊντανό και μια κουταλιά ζεστό νερό. Αφού κόψετε το μαϊντανό, τοποθετείστε το σε ένα μπολάκι. Τρίψτε τα φύλλα του σε ένα μπλέντερ, προσθέστε το ζεστό νερό και ανακατέψτε για να γίνει ένα μίγμα. Βρέξτε στο μίγμα που έχετε ετοιμάσει δυο βαμβακάκια, ξαπλώστε, χαλαρώστε, κλείστε τα μάτια σας και εφαρμόστε το βαμβάκι πάνω σε αυτά για ένα περίπου τέταρτο.

5. Μάσκα με πράσινο και μαύρο τσάι

Προμηθευτείτε φακελάκια πράσινου ή μαύρου τσαγιού, βάλτε τα για 20 λεπτά στο ψυγείο σας και στη συνέχεια τοποθετείστε τα στα μάτια σας για 10 με 15 λεπτά. Μια από τις γρήγορες κι εύκολες θεραπείες για τα κουρασμένα μάτια.

6. Μάσκα με έλαιο βιταμίνης Ε

Ρίξτε στο δάχτυλό σας μόνο μια σταγόνα από έλαιο βιταμίνης Ε. Κάνετε με ήπιες, χαλαρωτικές κινήσεις μασάζ γύρω από τα μάτια σας για να αυξήσετε την κυκλοφορία του αίματος.

7. Μάσκα με μέλι και γάλα

Τα υλικά που θα χρειαστείτε είναι ένα κουταλάκι του γλυκού γάλα, φροντίστε να είναι σε σκόνη και ένα κουταλάκι του γλυκού μέλι. Ανακατέψτε, φτιάξτε ένα μίγμα, απλώστε τη μάσκα σας κάτω από τα μάτια κι αφήστε τη για περίπου 20 λεπτά να στεγνώσει και να δράσει. Ξεπλύνετε με νερό.

8.Μάσκα με έλαιο καρύδας

Ρίξτε μερικές σταγόνες από το λάδι καρύδας στα ακροδάχτυλά σας και κάνετε ένα ήπιο μασάζ γύρω από την ευαίσθητη περιοχή των ματιών σας. Θα νιώσετε από την πρώτη στιγμή την ανακούφιση και την ξεκούραση που σας προσφέρει το συγκεκριμένο έλαιο.

9. Μάσκα με καφέ, μέλι και νερό

Χρειάζεστε 2 με 3 φακελάκια στιγμιαίου καφέ, μια κουταλιά της σούπας μέλι και λίγο νερό. Τοποθετείστε τον καφέ σε ένα μικρό μπολ, προσθέστε το μέλι κι ανακατέψτε με ένα πινέλο πολύ καλά ώσπου να έχετε ένα ομοιόμορφο μίγμα. Προσθέστε στο μίγμα σας λίγο νερό και ανακατέψτε ξανά. Χρησιμοποιείστε το πινέλο κι απλώστε προσεκτικά την παχύρευστη μάσκα σας κάτω από την περιοχή των ματιών. Ξεπλύνετε με νερό. Ή εναλλακτικά…

10. Μάσκα με σκόνη καφέ κρέμα ματιών

Θα χρειαστείτε πάλι λίγο στιγμιαίο καφέ και μια μικρή ποσότητα από την κρέμα των ματιών που χρησιμοποιείτε για τα μάτια σας. Ανακατέψτε τα δυο υλικά να σας δώσουν μια παχύρευστη μάζα και εφαρμόστε τη μάσκα κάτω από την περιοχή των ματιών για 2 λεπτά. Ξεβγάλετε το πρόσωπό σας με νερό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.